Hei, haluatko palata vanhalle sivulle?

clear Sulje
UniSportilta löydät erilaisia joogatunteja ja -kursseja

Pilates

Liikettä kehoon, voimaa keskivartaloon! UniSportin pilateksessa parannat ryhtiä, vahvistat tukilihaksia ja kehität hengitystä.

Pilateksessa huolletaan kehoa erityisesti syviä lihaksia vahvistamalla. Pääset kehittämään ryhtiä ja kehonhallintaa, vahvistut ja saat kehon kireyksiä hellittämään. Pilatestunnilla työskennellään keskittyneesti ja hyödynnetään pilatesharjoittelulle ominaista hengitystä.

Kenelle sopii?

Pilateksen viikkotunti sopii sekä aloittelijoille että lajia aikaisemmin harrastaneille. Lisäksi voit osallistua pilatesintroon ja kursseille seuraavasti:

Pilatesintroon kannattaa osallistua, kun haluat käydä tiiviisti lävitse pilatesharjoittelun keskeimmät käsitteet, kuten ydintuen, selän neutraalin asennon, lateraalihengitysksen jne. 15 minuutin intron aikana saatetaan paneutua tarkemmin joihinkin sellaisiin yksityiskohtiin tai liikkeisiin, jotka ovat tulevan tunnin kannalta erityisen tärkeitä. Intro on oiva lisä varsinkin pilatesta vähemmän harrastaneille ja ensikertalaisille, mutta tarjoaa myös kokeneemmille harrastajille mahdollisuuden pysähtyä perusasioiden äärelle ja virittäytyä tulevaan tuntiin.

Pilateksen alkeet -kurssi on sinua varten, kun haluat perehtyä pilateksen perusteisiin kuten ydintukeen ja selän neutraaliasentoon. Kursilla käydään lävitse keskeisiä pilatestekniikoita ja kehontuntemusta. Kurssilla opit pilateshengityksen, joka tukee ja rytmittää liikkeitä. Ohjaus on yksilöllisempää kuin viikkotunnilla ja jokaisella kurssikerralla syvennytään perusteisiin tarkemmin. Alkeiskurssi antaa erinomaiset valmiudet osallistua viikkotunneille jatkossa.

Raskausajan pilates -kurssi sopii sinulle, kun haluat valmistaa kehoa synnytykseen. Kurssilla totutellaan raskauden tuomiin kehon muutoksiin, opetellaan hengityksen käyttöä ja tutustutaan eri rentoutustekniikoihin. Kurssin harjoitukset vahvistavat lantionpohjan lihaksia sekä syviä selkä- ja vatsalihaksia. Kaikki harjoitukset sovelletaan raskausaikaan sopiviksi. Kurssilta saat eväitä myös raskaudenjälkeiseen pilatesharjoitteluun. Kurssi auttaa sinua säilyttämään hyvän ryhdin raskauden ja imetyksen ajan. Voit osallistua kurssille missä raskauden vaiheessa tahansa. Varmistathan lääkäriltäsi ensin luvan kurssille osallistumiselle, mikäli tiedät raskauteesi liittyvän riskitekijöitä tai haluat varmistua terveydentilastasi kurssia varten.

Miten osallistun?

Pilatekseen voit osallistua sekä viikoittaisilla ryhmäliikuntatunneilla että yllä mainituilla kursseilla. Pilatestunneille ja -kursseille tarvitset mukaan joustavat, vartalonmyötäiset vaatteet. Tunnilla ollaan ilman kenkiä. Halutessasi voit ottaa mukaan juomapullon.

Tutustu pilates-tuntiin

Jaa sosiaalisessa mediassa