Hei, haluatko palata vanhalle sivulle?

clear Sulje
personal trainer ja mies- ja naisasiakkaat kuntosalilla

Sanna Elonen

Personal Trainer (PT-taso 2)
Sanna Elonen unisport personal trainer

Koulutus

  • Liikunnanohjaaja AMK
  • Les Mills ryhmäliikunnanohjaaja
  • Cross Training ohjaaja
  • Fustra Personal Trainer
  • Juoksuvalmentaja
  • nykyään Helsingin Pelastuskoulun opiskelija eli tuleva palomies.

Liikuntatausta ja työkokemus

Olen liikunta-alan ammattilainen yli kymmenen vuoden takaa ja toiminut esim. esimiestehtävissä projektipäällikkönä, kuntosalivastaajana sekä yrittäjänä.
Liikunta-alalla työskentelystä löytyy kilpailu- , opiskelu- sekä esiintymishistoriaa kansainvälisellä tasolla asti ja olen tottunut pistämään pääni mukaan erilaisiin tapahtumiin sekä projekteihin.  Olen ohjannut monentasoisia ryhmiä lapsista ammattilaisurheilijoihin ympäri Suomea ja maailmaa. Ammattinimikkeeni on Liikunnanohjaaja AMK. Tämän lisäksi takana on muita lyhytkestoisempia kursseja sekä tutkintoja, joiden tarkoituksena ollut halu kehittyä alallani. Tällä hetkellä olen keskittynyt enemmän yksilövalmennukseen sekä sellaisiin personal training palveluihin, joiden tavoitteissa on selkeästi tavallista enemmän haastetta tai ongelmiin tarvitaan spesifimpää tutkistelua.

Vahvuudet

Omaan kattavan työhistorian liikunta-alalla sekä personal trainerina. Tämä näkyy ammattitaidossani nähdä yksilölliset erot ja haasteet esimerkiksi painonpudotuksessa tai voimantuottoon liittyvissä ongelmatilanteissa. Rakkauteni ammattiani kohtaan näkyy ennenkaikkea rikkaassa työmotivaatiossani ja halussani vaikuttaa asiakkaani tuloksiin perustavanlaatuisesti. Luonteenpiirteisiini kuuluu energisyys, täsmällisyys sekä päättäväisyys ja korostankin tulosten kannalta sekä treenimetodeista tärkeimpänä  henkisen pääoman vahvistamista ja uskomista itseensä. Jos haluaa pysyviä muutoksia on omat tavoitteet ymmärrettävä ja sisäistettävä pään sisällä. Osaan motivoida ja opastaa niin fyysisten kuin henkisten ominaisuuksien parissa ja pyrin aina saamaan asiakkaani ymmärtämään, miksi hänen kannattaa tehdä juuri niinkuin itse näen parhaaksi. Vahvuuksiini kuuluu: motivointi, lihasmekaniikka ja voimantuoton lisäämiseen liittyvät seikat, lihaksen hermottaminen, lihasepätasapainon tasapainottaminen, painonpudotus ja kokonaisvaltaiset elämäntapamuutokset, toiminnallinen harjoittelu sekä crosstraining, mindfulness, liikkuvuuden lisääminen ja ravinto-ohjelmien tekeminen.
Liikunta ja hyvinvointi ovat minulle elinehto, ja sen parissa työskenteleminen on minulle ainoa luonnollinen vaihtoehto. Olen helposti lähestyttävä persoona, sekä pidän vuorovaikutteisesta työstä ja tunnen olevani siinä vahvoilla. Kaiken lisäksi, treenaamisestamme tulee hauskaa.

Oma harjoitteluni

Treenaan erittäin monipuolisesti ja puhunkin ennenkaikkea sen puolesta. Oma lajitausta on todella kattava ja harrastukset edelleen hyvin monipuoliset - esimerkkinä taistelulajit, pitkän matkan juoksu sekä baletti. Osa syynä monipuoliseen treenaamiseen liittyy nykyiset opintoni eli Pelastajatutkinto Helsingin Jätkäsaaressa. Palomiehen ammatti vaatii erittäin kovaa sekä monipuolista kuntoa ja rautaista mieltä - siksi treenaan niin kestävyyttä kuin voimapuolta, liikkuvuutta ja ketteryyttä unohtamatta. Treenityylini on erittäin toiminnallista ja käytännönläheistä, tempo on kova mutta turvallinen sekä aikaansaava. Tärkeintä on säilyttää tekemisen ilo treenateessa ja kuunnella omaa kehoa.

Ohjauskielet

suomi, englanti, ruotsi

Kampukset

Kumpula

Jaa sosiaalisessa mediassa